امروز يك شنبه  ۸ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۷/۰۵- ۱۰:۱۷
5 مهر 1403 - 10:17
.

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

.

سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز 24 سپتامبر در چارچوب هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت اشتراکات فرهنگی و مذهبی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دو جانبه، تداوم ارتباط منظم بین نهادهای ذیربط و مقامات دو کشور در تحکیم روابط دوجانبه مورد تاکید قرار گرفت.

طرفین، فعالیت کمیسیون دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و بشردوستانه را ضروری دانسته و بر تقویت همکاری‌های کمیسیون مشترک در زمینه‌های  اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، ارتباطات و شناسایی پروژه‌های مورد علاقه طرفین تاکید کردند.

بایراموف برگزاری بیست و نهمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (کوپ 29)در باکو را فرصت مناسبی برای همکاری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ضمن اشاره به اراده قوی سیاسی جمهوری آذربایجان در توسعه روابط دوجانبه با کشورمان، به تعهد کامل کشورش در توسعه همکاری‌ها بر اساس اصل حسن همجواری، برابری، احترام و منافع متقابل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار در جریان روند عادی سازی روابط ارمنستان و آذربایجان قرار گرفت و در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه دوجانبه و چندجانبه با همتای آذری خود تبادل نظر کرد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما