امروز يك شنبه  ۸ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۴/۲۰- ۱۱:۵۳ - مشاهده: ۳۲۱

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای الهام علی‌اف، رئیس جمهور محترم جمهوری آذربایجان شامگاه امروز با رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان تماس گرفتند.

رئیس جمهور محترم آذربایجان در این تماس تلفنی انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و برای ایشان  در فعالیتشان آرزوی موفقیت کردند.

آقای دکتر مسعود پزشکیان از جناب آقای الهام علی‌اف رئیس جمهور محترم  جمهوری آذربایجان به خاطر توجه، تبریک  و همچنین نامه ارسالی  به مناسبت انتخاب خود قدردانی کردند.

رئیس جمهور منتخب افزودند: برای توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها در آینده از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در این گفتگو ابراز اطمینان شد که روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران بر اساس ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری گسترش خواهد یافت و همکاریهای ما در زمینه‌های مختلف توسعه خواهد یافت. سران کشورها بر اهمیت اجرای توافقات حاصل شده بین کشورهایمان تاکید کردند.

 

روسای جمهوری آذربایجان و ایران در این گفتگوی تلفنی درباره موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو کردند. جناب آقای الهام علی‌اف رئیس جمهور محترم جمهوری آذربایجان از جناب آقای مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کردند. رئیس‌جمهور منتخب ایران با خرسندی دعوت ایشان را پذیرفتند و ضمن قدردانی از رئیس جمهور آذربایجان، از ایشان برای سفر رسمی‌به جمهوری اسلامی ایران دعوت نمودند. رئیس جمهور آذربایجان با کمال میل این دعوت را پذیرفتند.

.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما