امروز يك شنبه  ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۰۱- ۱۲:۲۰ - مشاهده: ۲۰۳

رئیس جمهور آذربایجان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو دفتر یادبود شهدای خدمت جمهور را امضاء کردند.

.

جناب آقای الهام علی‌اف؛ رئیس‌جمهور محترم جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، مراتب تسلیت خود را به دولت و ملت ایران اعلام داشته و دفتریادبود شهدای جمهور را امضاء کردند.

 

متن نوشته شده از سوی ایشان:

با خبر درگذشت غم انگیز هشتمین رئیس جمهور ایران و شخصیت برجسته سیاسی و مردمی، سید ابراهیم رئیسی بر اثر سانحه بالگرد، بسیار متاثر شدم.

 

سید ابراهیم رئیسی که زندگی شرافتمندانه و پرمعنایی داشت با تمام فعالیت هایش صادقانه به مردم خود خدمت کرد. او تمام زندگی خود را فدای پیشرفت کشورش و رفاه مردمش کرد. یاد و خاطره گرامی ایشان در یاد مردم ایران جاودان خواهد بود. سید ابراهیم رئیسی همواره تلاش زیادی برای توسعه روابط دوستانه جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که با ارزش‌های اخلاقی مشترک، ریشه‌های دینی و فرهنگی و پیوندهای دوستی به هم متصل شده اند، بر مبنای صحیح و استوار انجام داده است. من همیشه با خاطرات خوبی از دیدارهای متعددی که با رئیس جمهور داشتیم تا تلاش های خود را در جهت گسترش بیشتر همکاری‌های بین دو کشور متحد کنیم، یاد خواهم کرد.

 

نشستی که در 19 می 2024 در مرز دو کشور برگزار کردیم، از نظر توسعه روابط آذربایجان و ایران از اهمیت تاریخی برخوردار بود. من مطمئن هستم پروژه‌های همکاری که با آقای رئیسی در نظر گرفته بودیم با موفقیت اجرا خواهد شد.

 

اینجانب از طرف خود و مردم آذربایجان مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌ها و بستگان تمام کسانی که در این حادثه تلخ جان باختند و مردم دوست و برادر ایران ابراز می‌دارم.

 

خداوند قرین رحمتش فرماید.

 

الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما